طراحی لوگو از کجا شروع شد؟

طراحی لوگو از کجا شروع شد؟

طراحی لوگو

طراحی لوگو از کجا شروع شد؟ اصلا لوگو چیست؟ لوگو یک نشانه گرافیکی است که شرکت های تجاری ، تولیدی ، صنعتی و همچنین کسب و کارهای کوچک از آن برای معرفی سریع تر نوع خدمات و محصولاتشان استفاده می کنند که این لوگو ها به صورت علامت ، سمبل ، نوشتار و یا ترکیبی از این ها طراحی می شود.

لوگو از کجا شروع شد؟

طراحی لوگو به زمان های قدیم دوران باستان بر می گردد . استفاده از نقوش مختلف در دیوار غارها سکه ها و … می تواند این موضوع را اثبات کند . اولین نشانه کشف شده توسط باستان شناسان در دوره یونان باستان می باشد ، یونانیان برای دریافت پیام های پنهانی خود در قلمرو پادشاهی از آرم یا لوگو استفاده می کردند . همچنین از لوگو برای معرفی بهتر قوانین استفاده میشده است که بر روی بسیاری از سکه های بجا مانده از دوران یونان و روم باستان نقش بسته است. لوگو ها در کشور های مختلف در ایران و در زمان آشوریان که جزو اولین تولید کنندگان فولاد در جهان بوده اند استفاده های بسیاری از لوگو و آرم بر روی سازه های خود مانند شمشیر ، زره و ابزار آلات جنگی خود حک کرده تا نسبت به سازه های دیگر کشور ها متمایز باشد.

معروف ترین لوگو های ایران در ۴۰ سال گذشته

طراحی لوگو از کجا شروع شد؟
مرتضی ممیز در سال ۱۳۶۶
طراحی لوگو از کجا شروع شد؟

احمد میرزا در سال ۱۳۶۳

طراحی لوگو از کجا شروع شد؟

بیژن جناب در سال ۱۳۷۳

تاریخچه طراحی لوگو مدرن در ایران

در دوران اواسط حکومت محمدرضا شاه پهلوی که کشور رو به سمت صنعتی شدن داشت . پیشرفت کارخانجات و شرکت ها به سرعت در ایران شکل می گرفت به همین دلیل طراحی لوگو مدرن نیز در ایران از همین زمان ها بود که شروع شد و شرکت ها اقدام به طراحی لوگو خاص خود کردند .

شاید بتوان به عنوان اولین شرکت ایرانی که از لوگو استفاده کرده شرکت هما را نام برد . لوگو این شرکت در سال ۱۳۴۰ طراحی شد زیبایی ، سادگی و رنگبندی خاص آن باعث شد که در سال ۱۳۹۲ به عنوان برترین لوگو در میان شرکت های هوایی انتخاب شود.

تاریخچه طراحی لوگو از تکه ای گلدان شروع شد..

قطعه ای از گلدان، هزاره سوم پیش از میلاد شکل های روی این گلدان شباهت قابل توجهی به نقاشی های غار لاسکو و حتی تصاویر معاصر مانند آرم پوما دارد. این شباهت ها هماهنگی و اتحاد ارتباطات انسانی را در فواصل زمانی و موقعیت جغرافیایی بسیار آشکار می کند.

 

در این مقاله تمام تلاشمان را کردیم تا تاریخ کوتاه و مختصری در مورد طراحی لوگو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم علاوه براین نیم نگاهی به تاریخچه طراحی لوگو در ایران و معروفترین لوگو های طراحی شده در کشورمان داشتیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

طراحی لوگو اخیرا موضوعی بحث برانگیز در مطبوعات طراحی بوده است و یکی از خدمات کانون کیانمهر طراحی لوگو است.
طراحی لوگو در همدان برای مشتریان همدانی کانون کیان مهر شامل تخفیف های خاص و مشاوه رایگان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *