طراحی واسط کاربری

طراحی واسط کاربری

طراحی UI ، از طرفی شبیه به طراحی گرافیکیه اما گاهی اوقات به طراحی یه برند یا کد نویسی های front هم گسترش پیدا میکنه و در طراحی سایت هم استفاده میشه .

 کار UI اینکه وقتی مشتری محصول رو میبینه یه رابطه قوی و بصری با طرح برقرار کنه که همین هم باعث بهتر شدن تجربه کاربری میشه .

مفهوم UI (طراحی واسط کاربری) :
در مبحث UI طراحان وب سایت به صورت سلیقه ای اما اصولی سعی می کنند تا چیدمان صفحات را بر اساس همان سناریو پیاده سازی کنند. برای مثال در فروشگاه ها اینترنتی محصولات و موارد مهم اصولا در بالای صفحه و بزرگتر از بقیه موارد هستند، چون کاربران دسترسی بهتر و ساده تری به آن ها داشته باشند. یکپارچگی در طراحی و چیدمان صفحات بهترین روش برای جلوگیری از سردرگمی کاربران است.

بعضی از طراحان این دو را با یکدیگر ادغام می کنند و بعضی دیگر آن ها را از یکدیگر جدا می دانند. در طراحی وب سایت عوامل مهمی برای موفقیت وجود دارند که طراحان با تجربه به آن ها توجه خاصی نشان می دهند. علاوه بر داشتتن دانش در مورد HTML ، CSS ، JS ، PHP و زیبایی وب سایت … باید راحتی کاربران سایت و آسانی استفاده را نیز مد نظر داشت. 

در واقع در یک طراحی خوب علاوه بر موارد مربوط به کدنویسی و امنیتی و بهینه سازی، موارد دیگری مانند UX و UI (طراحی واسط کاربری )نیز بسیار مهم می باشند. در صورت رعایت این دو مورد، وب سایت مورد نظر خرسندی کاربران را از استفاده آن به همراه می آورد.

 

طراحی واسط کاربری

بعضی از مفاهیم تجربه ی کاربری به شرح زیر است:

توالی اقداماتی که اونها همانطور که با واسط در تعامل هستند برعهده دارندفرایندی که از طریق اون محصولات شرکتتون یافت می شه
افکار بوجود آمده حین انجام کار
برداشت هایی که از«تعامل» می کنند

طراح UX :

نقشهای مختلف طراح  UX که فرد میتونه برآورده کنه زیاده. بعضی از آنها کل کار رو به دست میگیرن، بعضی از آنها بخشیشو و دیگران نقش های تاکتیکی ای دارند. اونچه که بسیاری از طراحان UX دوست دارن بدونید اینه که UX فقط طراحی رابط کاربری نیست.
طراح UX برای شروع هر پروژه، باید از ابتدا تا انتهای آن حضور داشته باشه. اونها در چرخه زندگی پروژه حیاتی هستند. بدون اونها، محصول از اهداف کسب و کار شرکت ها و کاربران جدا میشن.
طراح UX احتمالا جریان کاربر رو طراحی میکنه، مثل مراحل مورد نیاز کاربر برای ثبت نام خبرنامه شما.

حالا رابط کاربری چیه؟

پیدا کردن یه تعریف جامع برای طراحی واسط کاربری(UI) به خاطر وجود اینهمه سوء تعبیر یه مقدار مشکله.  در حالیکه تجربه کاربر مجموعه ای از وظایف متمرکز بر بهینه سازی یک محصول برای استفاده موثر و لذت بخش است اما طراحی رابط کاربر مکمل UX و حس و ظاهر و نمای تعامل محصول است. اما مثل UX، اغلب توسط صنایع مورد استفاده طراحان UI اشتباه گرفته میشه.

UI به معنای طراحی واسط

کاربر برای ماشین و نرم‌افزار، مثل رایانه، لوازم خانگی، موبایل و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی با تمرکز بر به حداکثر رساندن تجربه کاربری است. هدف از طراحی واسط کاربر این است که تعامل کاربر رو از نظر انجام اهداف تا جای ممکن ساده و کارآمد بکند.

طراحی واسط کاربری

برای تمامی وب سایت ها و اپلیکیشن های کیان مهر قبل از طراحی ui طراحی شده و تا حد توان نسبت به تحقیق ux مناسب تلاش میگردد

طراحی واسط کاربری