ایده پردازی خلاقانه تبلیغاتی

ایده پردازی خلاقانه تبلیغاتی

ایده‌‌پردازی اولین گام در تبلیغات است. تولید کارهای گرافیکی و محتوای متنی و بصری، فیلم‌برداری و اجرای تبلیغات، همه براساس ایده‌ی اولیه صورت می‌گیرند؛ حال هر چقدر این ایده خلاقانه‌تر باشد، میزان اثربخشی تبلیغ بیشتر است.

ایده پردازی خلاقانه تبلیغاتی در تمامی موضوعات تبلیغاتی از ابتدای طراحی می تواند در کنار شما باشد تا انتهای مسیر ، کافیست برای هر گام از ساختار کسب و کارتان خلاقیت را چاشنی کارتان نمایید.

خلاقیت یعنی داشتن ایده ناب همراه با ابتکار عمل، که هر فرد ممکن است به شکل منحصر بفردی آن را پدید آورد، پس توضیح راهکارهای خلاقیت عملاً غیر ممکن است اما می توان به بررسی روند شکل گیری تبلیغات خلاقانه و راهکارهای موثر در این زمینه پرداخت.

خلاقیت بر گرفته از نیروی فکری گسترده بوده و زمانی که شما به ابعاد متنوع موضوع خود به خوبی فکر کنید و کمی هم سلیقه و هنر وارد تفکرتان کنید میتوانید ایده پردازی خلاقانه تبلیغاتی مناسبی برای کسب و کار خود فراهم آورید 

خلاقیت در تبلیغات ۵ بعد مختلف دارد که می توان در آن بخش ها تغییراتی اعمال کرد :

  • بسط و گسترش(Elaboration): تبلیغاتی که ممکن است شامل جزئیات پیشبینی نشده و یا ایده هایی باشد که احتمال پیچیده شدن یا بزرگ شدن را داشته باشد.
  •  ارزش هنری(Artistic Value): تبلیغاتی که می تواند شامل جذابیت های هنری کلامی، بصری و شنیداری( کیفیت بالای تولید، دیالوگ های تاثیرگذار و یا موسیقی خاطره انگیز) باشد.
  • بکر بودن(Originality): تبلیغاتی که شامل المان های خاص یا هیجان انگیز باشد و یا با استفاده از راهکارهای بصری و نوشتاری به هنجارشکنی بپردازد.
  •  انعطاف پذیری (Flexibility): تبلیغاتی که به سادگی بتواند میان محصولات مختلف و قشر متنوعی از مخاطبان هدف و ایده ها ارتباط برقرار کند.
  • ترکیب(Synthesis): تبلیغاتی که به وسیله آنها اشیا یا ایده ها با هم تلفیق و ترکیب شود.
ایده پردازی خلاقانه تبلیغاتی

تازگی در ایده ها از ارکان ایده پردازی خلاقانه تبلیغاتی (ایده پردازی خلاقانه) می باشد، شما می توانید ایده های دیگران را دیده و تحلیل و بررسی نمایید تا از دل آنها جدید ترین نگرش ها نصیبتان شود ایده پردازی نه تنها در تبلیغات کاربرد مهم دارد بلکه در زمینه های زیر هم مورد استفاده قرار می گیرد .

ایده پردازی در گرافیک
ایده پردازی در طراحی لوگو 
ایده پردازی در ساخت کلیپ و تیزر 
ایده پردازی در برگزاری مراسم ها و همایش ها
  ایده پردازی در عکاسی 
ایده پردازی در نحوه آموزش 
و...

خلاقیت و ایده پردازی چگونه بدست می آید؟

همیشه در هر کار و حرفه ای که دارید و مخصوصا در تبلیغات نقش دیدن را فراموش نکنید. هر اندازه شما بیشتر ببینید بهتر می توانید فکر کنید و ایده پردازی کنید. قبل از شروع به طراحی تبلیغات نگاهی به نمونه کارها در این حوزه بیندازید. ذهن انسان با دیدن تحریک شده و هر اندازه بیشتر ببینید ناخودآگاه شما شروع به ترکیب این مشاهدات می کند و جرقه های ایده پردازی در ذهن شما ایجاد خواهند شد. یکی از نکات بسیار مهم در تبلیغات را همیشه در ذهن داشته باشید و آن صداقت و امانت داری است. سعی کنید ببینید و ایده بگیرید اما کپی نکنید. کپی برداری نشانه ی ضعف شما در کار می باشد.

سعی کنید ایده هایتان تا حد امکان هزینه بر نباشند. این نکته در تبلیغات محیطی بسیار اهمیت دارند، زیرا تبلیغات محیطی نسبت به سایر تبلیغات گران تر و البته بسیار تاثیرگذار می باشند. پس شما به عنوان یک طراح باید تلاش کنید تا از ایده پردازی در تبلیغات محیطی به بهترین شکل استفاده کنید.

این هنر است که در آن تبلیغات خلاقانه ای را ارائه کنیم که موضوعات سرگرم کننده، تکان دهنده، قابل توجه ، قابل درک، درگیر کننده و عجیب و غریب را به مخاطبان عرضه کرده و در آخر سر هم آن ها را به خرید محصول یا خدمات وادار کنیم، این ها بازی و سرگرمی نیستند بلکه نشان دهنده ی ذهن خلاق و متفکر و درک مخاطب خاص و عام یک طراح است.

شما می توانید برای خلق یک ایده پردازی خلاقانه تبلیغاتی از یک مشاور تبلیغاتی خوب کمک بگیرید

چنانچه به دنبال خلق ایده های جذاب و هوایی تازه برای محوصل و خدمات خود هستید با ما مشورت نمایید.

  • بسط و گسترش(Elaboration): تبلیغاتی که ممکن است شامل جزئیات پیشبینی نشده و یا ایده هایی باشد که احتمال پیچیده شدن یا بزرگ شدن را داشته باشد.
  •  ارزش هنری(Artistic Value): تبلیغاتی که می تواند شامل جذابیت های هنری کلامی، بصری و شنیداری( کیفیت بالای تولید، دیالوگ های تاثیرگذار و یا موسیقی خاطره انگیز) باشد.
  • بکر بودن(Originality): تبلیغاتی که شامل المان های خاص یا هیجان انگیز باشد و یا با استفاده از راهکارهای بصری و نوشتاری به هنجارشکنی بپردازد.
  •  انعطاف پذیری (Flexibility): تبلیغاتی که به سادگی بتواند میان محصولات مختلف و قشر متنوعی از مخاطبان هدف و ایده ها ارتباط برقرار کند.
  • ترکیب(Synthesis): تبلیغاتی که به وسیله آنها اشیا یا ایده ها با هم تلفیق و ترکیب شود.