رسانه های تبلیغاتی

رسانه های تبلیغاتی

هر کسب و کار برای موفقیت در تجارت خود و یک برندسازی حرفه‌ای نیاز به بازاریابی پیشرفته یا اجرای کمپین تبلیغاتی دارد. مجموعه اقدامات بازاریابی که به اصطلاح ۴P نامیده می‌شود یکی از اصول اجتناب ناپذیر در این حوزه به حساب می‌رود. یکی از این بخش‌های مهم ۴گانه ارتقا محصول (Promotion) است که در آن باید اقداماتی برای ترفیع جایگاه انجام داد که تبلیغات مهم‌ترین ابزار آن است. در ادبیات بازاریابی تبلیغات جایگاه ویژه‌ای دارد و در کسب و کار مدرن این روزها طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به امری بدیهی تبدیل شده است. در برگزاری کمپین های تبلیغاتی مهترین اصل نمایش محصول استفاده از رسانه های تبلیغاتی متنوع است

منظور از رسانه تبلیغاتی چیست؟

رسانه به صورت کلی یعنی ابزار یا کانال ارتباطی که در آن پیامی از یک فرستنده به یک گیرنده انتقال می‌یابد. این تعریف اما بسیار خام است و همان طور که گفته شد کلی حساب می‌شود. از منظر کمپین تبلیغاتی، رسانه تبلیغاتی وسیله و ابزاری است که پیام و شعار تبلیغاتی یا پیام فروش بازاریابی را به مخاطبان بازار هدف منتقل کند و آن ها را به عکس العمل وا دارد و در رفتار آنها تاثیر بگذارد و با مشاهده محصول و یا خدمات شما بر روی رسانه های تبلیغاتی به خرید از شما ترغیب می گردد .

رسانه های تبلیغاتی
رسانه های تبلیغاتی

به طور کلی به رسانه ای رسانه تبلیغاتی می گویند که در آن پیامی مبنی بر کیفیت یک محصول یا خدمات از فرستنده به گیرنده انتقال پیدا می کند از این دسته از تعاریف در حوزه علوم و ارتباطات برای انتقال بسیاری از مفاهیم استفاده می شود .

مفهوم تبلیغات به طور کلی به عنوان یک شعار برای نشان دادن کیفیت یک وسیله یا خدمات نسبت به سایر رقیبان در بازار کسب وکار می باشد. پس تبلیغات رسانه ای جزیی از این شعار ها به حساب می آیند. در واقع به رسانه ای تبلیغاتی می گویند که بتواند به هر بستری این شعار ها را انتقال بدهد.

معمولا رادیو و تلویزیون می توانند یکی از بهترین بسترهای انقال این پیام ها به مخاطب باشد زیرا افراد زیادی از این رسانه ها به عنوان رسانه ملی استفاده می کنند پس می تواند یک بستر خوب برای انتقال این مطالب به شنونده باشد.

معمولا کسانی که در حوزه بازاریابی فعالیت زیادی دارند به دنبال این رسانه های تبلیغاتی می باشند و در واقع رسانه های تبلیغاتی جزیی از بازاریابی محسوب می شوند .اگر یک سیستم بازاریابی نتواند از این رسانه ها به درستی استفاده کند در واقع نمی تواند به هدف نهایی خود یعنی یک بازاریابی بزرگ دست پیدا کند.

انواع رسانه های تبلیغاتی​

  • رادیو و تلویزیون
  • رسانه‌های مکتوب
  • اینترنت و شبکه های اجتماعی
  • بیلبورد، تابلو و بنرهای تبلیغاتی
  • بازاریابی موتورهای جستجو SEM ( Search Engine Marketing )
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو SEO ( Search Engine Optimization )
  • بازاریابی ایمیلی
  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات محیطی
  • موبایل مارکتینگ
  • پیامک مارکتینگ 
  • و…