جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفحات فرود چیست؟

صفحات فرود چیست؟

صفحه فرود یا Landing Page چیست؟

صفحه فرود یا Landing Page با صفحات عادی وب سایت ها متفاوت هستند چون هدف اصلی از ایجاد این صفحات جمع آوری اطلاعات کاربران است اما در صفحات دیگر ممکن است چندین هدف دنبال شود بنابراین صفحه فرود محسوب نمی شوند.
بازدید کنندگانی که به صفحات فرود وارد می شوند حتما لازم نیست که از خارج وب سایت به آن وارد شوند و با قرار دادن درخواست های انجام فعالیت یا Call-to-Action در صفحات وب سایت می توان کاربران را به صفحات فرود راهنمایی کرد.
این مورد را با یک مثال توضیح می دهم. وبلاگی از یک وب سایت را تصور کنید که کاربر پس از جستجوی یک مطلب در گوگل به صفحه ای از آن وارد می شود که در مورد آموزش آشپزی است و در پایان مطلب ، بنری به صفحه ای برای دانلود رایگان یک کتاب آشپزی قرار دارد بنابراین بازدید کننده در صورتی که بر روی آن بنر کلیک کند و به صفحه فرود برود ، ایمیل خود را وارد کند و کتاب را دانلود کند ، شما در تبدیل بازدید کننده به مشتری بالقوه موفق شده اید.
بعضی از کارشناسان خبره در زمینه سئو و بازاریابی معتقند که یک صفحه فرود می بایست یک صفحه مجزا از وبسیات شما بوده و بدون هیچ ساید بار یا عنصر دیگری باشد که ذهن ببینده را از هدف اصلی پرت کند. یکی از صفحات فرود بسیار پر بیننده، صفحه فرود Google Adwords است. این صفحه همانسیت که کاربران پس از جستجوی عبارت Google Search Ad اصطلاحا بر روی آن فرود می آیند.

هدف از صفحات فرود چیست؟

این همه از landing page صحبت می‌کنیم، مطمئنا میزان اهمیت آن برایتان مشخص شده. پس حتما هدف خاصی هم در دل خود جای می‌دهد. به نظر شما هدف از ساخت چنین صفحاتی چیست؟ چند دلیل برای این منظور وجود دارد:

  1. منجر به فروش محصولات و خدمات موجود در سایت
  2. جذب مخاطبان جدید و تازه‌کار با جستجو در گوگل و یافتن شما
  3. ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان
  4. شناساندن خود و هدف به گوگل

هر صفحه فرود معمولاً دو ویژگی بسیار مهم دارد:

  1. دارای یک فرم است.
  2. صرفاً برای جمع‌آوری اطلاعات از مخاطب طراحی شده است.

به عبارت دیگر، همۀ صفحات فرود، نوعی صفحۀ وب هستند، اما هر صفحه‌ی وب Landing Page به حساب نمی‌آید.

انواع صفحه فرود در سایت

به صورت کلی دو نوع صفحه فرود داریم.

  • نوع اول که به آن Click Through (از طریق کلیک کردن) می گویند. در مواقعی استفاده می شود که ما می خواهیم کاربران را با کلیک کردن بر روی لینکی خاص به صفحه مورد نظر خود هدایت کنیم.
  • نوع دوم صفحات فرود، صفحات Lead Generation می باشند که برای جمع آوری اطلاعات کاربران طراحی می شوند.

صفحه فرود Lead Generation

به طور معمول بازاریابان اینترنتی بیشتر از این نوع صفحات فرود استفاده می کنند. زیرا ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد. به کمک این صفحات فرود می توانیم اطلاعات کاربر که مهمترین بخش آن ایمیل است را از کاربران دریافت کنیم. در این نوع صفحات فرود معمولاً از یک فرم برای دریافت اطلاعات کاربران استفاده می شود.

معمولاً در این صفحات برای ترغیب کاربران به وارد کردن اطلاعات شخصی، یک هدیه یا محصول رایگان قرار داده می شود. از جمله لینک دانلود کتاب الکترونیکی، پادکست صوتی یا فیلم آموزشی، کوپن تخفیف محصولات، لینک ورود به مسابقه و ….

صفحات فرود
صفحات فرود چیست؟

 

ده تکنیک برتر سئو صفحه فرود

1- آیا عنوان صفحه با کلمه کلیدی مورد جستجو تطابق دارد؟

هر کاربری وقتی وارد صفحه ای جدید می گردد، اولین مکان هایی را که بررسی می کند، عنوان صفحه، ساختار محتوا، کلمات بولد شده، عناوین داخلی و گرافیک ها می باشد. تمامی این بررسی ها در مدت زمان ۲ ثانیه اتفاق می افتد. پس خیلی مهم است که در طراحی صفحه فرود، دقت کنید که کلمات کلیدی یا به طور کلی هدف اصلی خود را از طراحی صفحه مورد نظر در این مکان های مهم نشان دهید.

2- آیا محتوای سایت با عبارت مورد جستجو کاربر تطابق دارد یا خیر؟

کاربران در دنیای اینترنت خیلی وقت برای خواندن مطالب نمی گذارند و ترجیح می دهند اول از همه تیترهای داخلی را بخوانند و اگر تیترها مطابق با خواسته آن ها بود، سپس مطالب داخلی آن ها به صورت سریع و روزنامه وار مطالعه کنند. 

داشتن ساختار منظم برای محتوا و نوشتن مطالبی که با کلمات کلیدی و عناوین مطلب همخوانی داشته باشد، نکته دیگری است که باید در طراحی صفحه فرود دقت کنید. برای مثال اگر عنوان صفحه شما ۱۰ تکنیک برتر سئو است، حتما به این ده تکنیک بپردازید. لازم نیست که آن ها به طور کامل توضیح دهید که لازم باشید که مطلب خود را طولانی کنید، بلکه فقط مختصری از آن را بیان کنید، کافی است.

3- آیا کاربران با خواندن سریع مطالب می توانند پاسخ خود به سوالات چه چیزی، چه کسی، کجا و چرایی را پیدا کنند؟

همانطور که در بالا بیان شد، کاربران واقعا حوصله خواندن کل مطلب را ندارند و با استفاده از عناوین و دیگر مکان مهم در صفحه فرود، تصمیم می گیرند که محتوای صفحه را مطالعه کنند یا خیر.

مهمترین مساله ای که باید در طراحی صفحه فرود در نظر بگیرید، استفاده از کلمات قابل فهم و ساده است.  هر کاربری وقتی وارد صفحه شما می شود، باید در نگاه اول سریعا متوجه شود که این وب سایت چه چیزی برای عرضه دارد، آیا محصولی به فروش می رساند یا محتوای آموزشی تولید می کند. همچنین باید سریعا متوجه شود که چه کسی آن را اداره می کند و در کل بتواند پاسخ سوالات اولیه خود را در بررسی ابتدایی را پیدا کند.

4- آیا فعالیت و وظیفه بعدی که باید انجام بدهند، کاملا تعریف شده و معلوم است؟

وظیفه بعدی که کاربر باید بعد از دیدن این صفحه یا خواندن مطلب انجام بدهد را دقیقا معلوم کنید. اگر محصولی به فروش میگذارید، دکمه ” اضافه به سبد خرید” را حتما به صورت ساده و شفاف قرار دهید یا اگر مطلبی را در قالب مقاله قرار داده اید، میتوانید عضویت در خبرنامه را معرفی کنید. به هر حال بهتر است که تعیین کنید کاربر بعد از بررسی این صفحه فرود، چه وظیفه دیگری باید انجام دهد. همچنین می توانید از ارتباط لینکی بین صفحات استفاده کنید.

5- تمام اطلاعات مورد نیاز را در صفحه قرار دهید

تمامی اطلاعاتی که را لازم است کاربر در هنگام بازدید از محصول یا مطلب بداند را در صفحه فرود و البته مکانی هایی که از نظر سئو مهم می باشند، قرار دهید تا مجبور نباشد که برای بدست آوردن اطلاعات اضافی به سایت دیگر مراجعه کند.

6- ارتباط لینک از صفحه فرود به بقیه صفحات

ارتباط لینک از طریق کلمات کلیدی بین صفحات، یکی از روش های بهینه سازی سایت و سئو می باشد. برای اینکه بتوانید کاربر خود را بیشتر درگیر سایت کنید، بهتر است که بین صفحات، یک ارتباط لینکی برقرار کنید.

7- آیا آن ها می توانند مطالب سایت را به اشتراک بگذارند

اگر محتوای صفحه فرود از دید کاربر ارزشمند باشد، تمایل دارد که آن را در شبکه های اجتماعی خود برای دوستان و دیگر افراد به اشتراک بگذارد. همه ما نیز می دانیم که بازاریابی و گرفتن بک لینک از شبکه های اجتماعی ارزش بسیار بالایی دارد. پس توصیه میشود علاوه براینکه محتوای ارزشمند تولید کنید، دکمه های به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را در صفحه فرود خود قرار دهید و با تکنیک و استراتژی های خاصی آنها را ترغیب به استفاده از این دکمه ها برای اشتراک گذاری مطالب کنید.

8- آیا کاربران به راحتی می توانند محصول نهایی خود را پیدا کنند؟

طراحی رابط کاربری کاربری مناسب برای هر صفحه فرود الزامی است. اینکه اگر هدف شما نشان دادن محصولاتتان می باشد، نباید محصول اصلی فروش را در مکان نامناسب و مخصوصاپایین صفحه قرار دهید. همانطور که بیان شد، اگر کاربری نتواند در عرض فقط ۲ ثانیه، محصول یا مطلب مورد نیاز خود را پیدا کند، سریعا سایت را ترک خواهد کرد. 

اگر می خواهید که کاربری درگیری بیشتری با سایت داشته باشد، ساختاربندی مناسب خیلی مهم است.

9- اندازه ورودی هر صفحه فرود را اندازه بگیرید

با استفاده از گوگل آنالیتیک ، می توانید میزان ورودی هر صفحه و تعیین کلمه کلیدی که باعث افزایش ورودی درهر صفحه فرود گردیده است را پیدا کنید و سئوسایت خود را براساس آن ها تنظیم و کنترل کنید. با تعیین اینکه هر صفحه فرود چقدر ورودی دارد، می توانید استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را بهتر تعیین کنید.

10- کلمات کلیدی اصلی را از قبل پیدا کنید

متاسفانه بیشتر طراحان سایت و برنامه نویسان، به کلمات کلیدی اصلی را که بیشتری جستجو در گوگل دارد، توجهی نمی کنند و ساختار سایت خود را بدون اصول رعایت اصول سئو، طراحی می کنند. برای طراحی صفحه فرود منطبق بر اصول سئو، بهتر است که اول از همه کلمات کلیدی اصلی آن کسب و کار تعیین گردد و سپس براساس آن اقدام به ساختاربندی و طراحی سایت خود کنید.

صفحه فرود در وردپرس چیست در مقالات بعدی به آن می پردازیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *