جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اسم برندم و چی بزارم؟

اسم برندم و چی بزارم؟

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسم برندم و چی بزارم؟

انتخاب اسم برند مثل اسم نوزاد مهمه،برای خودش اصولی داره پس بهتره برای انتخاب اسم برند اصلا عجله نکنین..چون چند وقت که بگذره متوجه میشید که چه اشتباهی و مرتکب شدید! اما حالا اون اسم برای تعداد زیادی آدم جا افتاده و شناخته شدید و اگه بخواید اسم جدید برای برندتونن جا بندازید مشتری های شما رو گم نکنند باید هزینه گزافی بپردازید پس بهتره اول اون هزینه رو صرف آموزش یا مشاوره با متخصیصن بکنید. داشتن یک نام تجاری قوی برای برند در ابتدای شروع کار یک مزیتی بزرگ به شمار می آید.ارزشمندترین دارایی یک برند،نام مناسب برند شماست.

اسم برند چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

-متفاوت:

برای برندتون یا فروشگاه اینترنتی خود اسمی را انتخاب کنید که در میان برند های مشابه منحصر به فرد به نظر برسد.مثلا یه فروشگاه اینترنتی به اسم دیجی کالا داریم و موفق بوده،نیازی نیست همه فروشگاه های دیگه هم از کلمه ی “دیجی”استفاده کنن..بلکه مهم اینکه منحصر به فرد به نظر برسن،مثلا اگه در زمینه فروش  محصولات الکتریکی فعالیت می کنید و رقبا  از اسم الکتریک تکنولوژی آینده استفاده می کنند شما دنبال یک کلمه متفاوت و برجسته تر بگردید.

-جذاب و گیرا

اسم برند باید جذاب و گیرا باشه،جوری که شنیدن اسم برند برای مخاطب حس خوبی ایجاد کنه و در ذهنش اینطوری  تداعی بشه” برندی که برای انتخاب اسم انقدر حساسیت و ظرافت به خرج داده پس قاعدتا در زمینه کار  هم به همون اندازه دقیق و موفق عمل میکنه..”و این مورد منجر به ایجاد اعتماد میشه.

 

-اسمی برای برند تون انتخاب کنید که بخاطر سپردنش برای مخاطب راحت باشه.
 – از دیگران بخواید تا اسم برند شما رو تلفظ کنند،این یک استراژی پر خطر است که گاهی تلاش می کند تا شرکت را بهتر از قبل نشون بده.
-اسمی رو انتخاب کنید که در هنگام نمایش تبلیغات  آفلاین و آنلاین چشم گیر و جذاب به نظر برسه.
 -اسمی برای برندتون انتخاب کنید که دامنه اینترنتی و اکانت های شبکه مجازی اشغال شده نداشته باشه.
-اسمی برای شرکت یا برند انتخاب کنید که با معنا باشه:

اسم با معنا یعنی چی؟اسم برند شما باید طوری باشه که با اهداف و ارزش های شرکت شما ارتباط معنایی داشته باشه و موفق بشه،یک تصویر مثبت در ذهم مشتریان بسازه.

-قابل ثبت باشه:

اسم برند شما هم به صورت قانونی و هم دامنه اینترنتی قابل ثبت باشه.

جمع بندی:

انتخاب اسم برای کسب و کارتان ممکنه کمی دشوار و گیج کننده باشه اما برندینگ مانند یک سفر طولانی برای موفقیته و باید وارد مسیر پر پیچ و خمی بشوید.پیدا کردن اسم برندی که مشتری ها با اون ارتباط بگیرند جزوی مقدمات ضروری این سفره..پس هر اسمی که صرفا جذاب به نظر برسه لزوما نمیتونه اسم خوبی برای برند شما باشه.